Cristina Santos

 

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A2AS

Research Interests

Communication, more specifically, advertising, focusing on the symbolic dimension of its discourse. Sociology of consumption, with special focus on youth context. Interest in the sociological practices and representations of consumption, including in the identity construction of individuals, and the role that brands and advertising can hold in consumer processes. Also interested in the issues affecting the corporeity present in advertising discourse.

Bio

Lecturer of curricular units linked to advertising (ULHT), she has given research workshops in the area of communication (CIES-IUL, ISCTE-IUL). PhD degree in Sociology (ISCTE-IUL), in the area of consumption, Masters in Communication, Culture and Information Technologies (ISCTE-IUL) and a degree in Communication and Culture Sciences (ULHT). It has several formations related to the creativity. Several articles published (with scientific arbitration) and presentation of papers in congresses, colloquia and national and international conferences.

Main Publications

  • Santos, C. (2013). O lugar do consumo na problemática identitária contemporânea. Revista Forum Sociológico, 23, 51 – 58.
  • Santos, C. (2013). Publicidade e identidade: que relação?. Revista Comunicação Pública, 8, 14, 37 – 55.
  • Santos, C. (2012). O poder simbólico do consumo: no trilho da génese do discurso publicitário. Revista Comunicando, 1, 1, 29 –42.
  • Santos, C. (2011). O simbolismo das marcas no discurso publicitário contemporâneo: o capital simbólico da YORN. Revista Comunicação e Sociedade, 19, 215 – 226.
  • Santos, C. (2011). A dimensão simbólica do discurso publicitário. BOCC/UBI: Biblioteca on-line de Ciências da Comunicação da Universidade da Beira Interior.

Main Research Projects

  • OS JOVENS, O CONSUMO E A IDENTIDADE: UMA TRILOGIA CONTEMPORÂNEA? O CONSUMO DE MARCAS DE VESTUÁRIO E DE CALÇADO E A CONSTRUÇÃO IDENTITÁRIA JUVENIL, tese de doutoramento (sociologia, na área do consumo, ISCTE-IUL), 2008-2015.